понеделник, 23 февруари 2015 г.

Талмуда за гоите

Пълната колекция на Вавилонския Талмуд
Една културна дискусия с Маген Давид във форума на вестник "Капитал":

"Сега приятелю Давид,  ако си отправил вече към Всевишния, наш Господ Бог, да е Благословено Името Му, трикратната талмудическа благодарност, че не те е направил  гой, роб, или жена:
ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם, שלא עשני גוי
ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם, שלא עשני עבד
ברוך אתה ה' אלוהינו מלך העולם, שלא עשני אישה
да ти обясня нещо за "необидните" термини -  גוי - гой, גויים - гои. Те са също толкова необидни, както българското мошеник идващо от Моше (Мойсей) или "чифут".
Ама сега за  гоите. Можем да спорим дали означава по-малко обидното "езичник", (както впрочем е политкоректния Ви термин с който лъжете нас гоите), или "животно", "варварин", "боклук", "измет", "магаре", "куче", "свиня" в множествено число "стадо" и т.н. Въпрос на талмудическо тълкувание на поредния равин. Както знаеш еврейският език е богат, ама за това после.

Впрочем, не сте оригинални, и древните гърци се наричаха "елини", а всички останали бяха "варвари" и циганите се самонаричат "хора", а останалите са "гаджо", и аборигените в Австралия и полинезийските племена и изобщо, това си е езикова и изобщо културна "традиция" на примитивните и/или номадски народи, ако това не те обижда, като принадлежащ към Богоизбрания народ.
Ето какво са писали православни свещеници още през 1937 година по въпроса и то в България:
ой означава не друго, а всеки който е необрязан и затова е иноплеменник, а иноплеменник и необрязан е едно и също /Трактат Berachoth , folio 47 b./

"Колкото хората са по-високо от животните, толкова евреите са по-горе от другите хора /Sepher Leror ha Mar , fol.107 a./  

Тези последните са животинско семе /Трактат Sebammoth , fol. 98 a./, тъй щото ако не би имало евреи, то на земята не би имало никакво благословение: ни слънчеви лъчи, ни дъжд, и хората не биха могли да съществуват / Пак там – 63 а / . 

Всички равини са съгласни помежду си в туй, че неиудеите имат чисто животинска природа. Рабби Мойсей бен Нахмам, рабби Раши, рабби Абрванел, рабби Жалкю и други, сравняват гоите ту с кучетата, ту с магаретата, ту,  със свинете. “Едничък еврейският народ е достоен за вечен живот, а всички други народи са подобни на магарета”, казва рабби Абрванел /Comment.dr. Hos IV ,230,cel.4/. ”Вие, иудеи, сте съвсем други хора, но останалите хора не са хора, защото душите им произлизат от нечистия дух, когато душите на иудеите произлизат  - от духа На Светаго Бога. “ – убеждава съотечествениците си рабби Менахем /Comment.sur le Pentatengus,fol.14 b. /. Същото разсъждава и рабби Жалкю, който казва: “ Само евреите имат право да се наричат хора, а гоите, които произлизат от нечистия дух, трябва да се наричат свини” /Salkut Keubent , fol. 10 b./. 

Знаменитият равин Бен Сира се намирал във Вавилонския плен и се ползвал от голямата дружба на Навуходоносора. Царят му оказвал всевъзможно внимание и един път му предложил да се ожени за дъщеря му. Бен Сира казал на царя : “Знай, царю, че аз съм човешко дете, а не животинско “/Sepher Ben Sira , fol.8./. Дъщерята на царя, по такъв начин, от гледището на Талмуда, е била не повече от кучка, и бракът с нея би могъл да унижи евреина."
/Това изследване е поместено в сборника “Талмуда и евреите“, издание в сп. ”Православен мисионер”, Пловдив, 1937 г./

Мога още много да ти пиша за еврейското отношение към нас гоите, ама ще спра дотук, че ще станеш много умен, почти като нас - чистите арийци, или в по-лошия случай, ще взема да те направя истински евреин, а ти сега не си такъв. Съмнявам се майка ти да е чиста еврейка, по-скоро баща ти е такъв, което автоматически те прави неевреин.
Макар, че в сегашния Ерец Израел държавата  ви няма легална дефиниция кой точно е евреин и правилно малките ви десни религиозни партии непрекъснато поставят този въпрос в Кнесета.

Отделно вие сте една образцова теократична държава, която няма конституция, защото при вас действа Мойсеевият закон.

И най-вече, вие сте една съвършено расистка държава, защото не сте равни в държавата Израел, ако и да живееш в Йерушалаим. Имате степени на елитарна извисеност спрямо редица критерии - дори географски произход, делите се на сефарадими, ашкеназими и т.н. дали говорите иврит или идиш, от коя страна си се преселил и хиляди други неща, които определят мястото ти в обществото.
И приятелю, имам лоша новина за теб. Ти като български евреин, си много надолу в списъка, почти при нас гоите.
С най-добри чувства, дано да съм ти отворил очите, как да бъдеш образцов евреин......

Още по въпросите за Талмуда тук...

 И дори в "Уикипедия"...
"Някои групи и индивиди твърдят, че някои раздели от Талмуда доказват евентуална расистка същност на юдаизма [1], като подкрепят твърденията си с цитати от самия Талмуд: "Не оставяйте животните си в домове на неевреи, защото подозираме неевреите в неморални отношения с тях. 
Жена не трябва да остава сама с неевреи, защото подозираме, че са похотливи. Нито мъж трябва да остава сам с тях, защото подозираме, че проливат кръв."(Abodah Zara: 22a, chapter II, MISHNAH [2]); "Защо тогава да не оставяме женски животни при нееврейки? - каза Мар' Укба б. Хана: Защото неевреите често посещават жените на съседите си. И ако някой от тях случайно не намери жената, но види кравата, може да направи с нея нещо неморално. Но дори и жената да е там, той пак може да мърсува с животното. 
Както беше казал Учителят: Неевреите предпочитат кравите на израелтяните пред собствените си жени." (Abodah Zara: 22b, GEMARA, първи абзац, последните пет реда [3]); "Нееврейската собственост е като пуста земя и принадлежи на този, който пръв я завземе." (Baba Bathra 54b, текста на зелен фон [4]); 
"Не е нужно да връщаш загубена вещ на неевреин." (Baba Kamma: 113b, първата фраза и четвъртата фраза на зелен фон [5]); 
"Р. Йонатан каза: Неевреин, който изучава Тора заслужава смърт, защото е писано: Мойсей ни даде закон като наследство. Това е наше наследство, а не тяхно." (Sanhedrin 59a, първият текст на зелен фон и нататък изречението [6]); 
"Р. Ханина каза: Неевреин, който удари евреин заслужава смърт, защото е писано: и като се огледа и видя, че няма никой, уби египтянина и го скри в пясъка. Р. Ханина каза също: Този който удари израелтянин по челюстта, все едно е нападнал Божието Присъствие, тъй като е писано: Да удариш човек (израелтянин) е все едно да удариш Бога." (Sanhedrin 58b, осми абзац [7]); 
" Разрешено е на евреин да не плаща на неевреин за неговия труд." (Sanhedrin 57a, последния текст на зелен фон [8]); 
"Ако вол на израелтянин намушка вол на неевреин, евреинът не дължи нищо. Но ако вол на неевреин намушка вол на израелтянин...., неевреинът трябва да заплати всички щети." (Baba Kamma 37b, MISHNAH [9]); 
"Бог няма да пощади този, който омъжва дъщеря си за старец, взема жена за невръстния си син и връща изгубена вещ на неевреин." (Sanhedrin 76b, трети абзац. Този със зелените полета [10]); 
"Ако неевреин убие израелтянин или друг неевреин, се осъжда на смърт. Но ако израелтянин убие неевреин, няма да получи смъртно наказание." (Sanhedrin 57a, втори текст на зелен фон [11]); 
"Каквото и да открадне неевреин от израелтянин или друг неевреин, е задлъжен да го върне. Но ако израелтянин открадне от неевреин, може да задържи откраднатото." (Sanhedrin 57a, първи текст на зелен фон[12]). 
Според критиците на Талмуда, трактат Baba Kamma 113b [13] е доказателство, че юдейската религия позволява на евреите да мамят неевреи. [14]